Kidsproof gezonde brownies
1366

Gezonde brownies

No-guilt brownies die je zelfs als ontbijt kunt eten. Of als lunch, als tussendoortje of… nouja, probeer ze maar eens te laten staan 😉

Benodigdheden:
– Mengkom
– Bakblik van 18 x 18 cm. (+bakpapier) of muffinvormen

Ingrediënten:
– 1 medium avocado (geschild, ontpit en geprakt)
– 100 gr. gemengde noten (ongezouten, ongebrand)
– 60 gr. kokosolie (gesmolten)
– 60 gr. notenpasta (amandel)
– 70 gr. Erythritol (zoetstof)
– 40 gr. cacaopoeder
– 2 eieren
– 1/2 tl. bakpoeder
– 1/2 tl. zout

Bereiding:
– Warm de oven voor op 180 graden.
– Roer in een kom alle ingrediënten goed door elkaar tot een dik beslag, behalve de noten.
– Schep daarna ook de noten erdoor en doe het beslag in de bakvorm of muffinvormen.
– Bak 25-30 minuten in de oven tot de bovenkant droog is.
– Laat afkoelen in de vorm.
– Als je een bakblik hebt gebruikt snijd je de brownie in 9 gelijke stukken.
Optioneel: strooi er wat granaatappelpitjes overheen.

De brownies zijn 4 dagen houdbaar in de koelkast.

Baktip: maak het bakpapier eerst nat en leg het dan in de bakvorm. Het bakpapier vormt zich zo gemakkelijk naar de vorm.

Bento tip: Maak een voorraadje van de lekkere brownies en vries ze in. Ontdooi ze een avond van tevoren en eet ze als ontbijt of neem ze mee in de bento.

× WhatsApp Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday