Pindakaaskoekjes
637

Suikervrije en knapperige pindakaaskoekjes. De koekjes zijn eiwitrijk en voedzaam, dat maakt ze een gezond tussendoortje. Dit is een makkelijk basisrecept waar je zelf mee kunt variëren.

Benodigdheden:

– Mengkom
– Bakplaat + bakpapier of Snoepjesvormen

Ingrediënten:
– 145 gram suikervrije pindakaas met stukjes noot (of notenpasta als dat jouw voorkeur heeft)
– 70 gram kokosolie (gesmolten)
– 50 gr. kokosmeel
– 40 gr. amandelmeel
– 6 el. Erythritol (zoetstof), of minder als je het minder zoet wilt.
– 1 el. slagroom
– 1 ei
– 1 tl. bakpoeder

Bereiding:
– Warm de oven voor op 180 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
– Roer in een kom pindakaas, kokosolie en slagroom tot een glad mengsel.
– Voeg kokosmeel, amandelmeel, zoetstof en bakpoeder toe en roer tot een glad deeg.
– Voeg het ei toe, roer tot het deeg een vast geheel vormt en maak er een compacte bal van.
– Verdeel de bal in 15 tot 18 gelijke delen en rol er bolletjes van.
– Druk de bolletjes in je hand tot platte, ronde koekjes van ong. 1 cm. dik. of vul Snoepjesvormen met het deeg voor leuke figuurtjes!
– Bak 12 tot 14 minuten in de oven, maar kijk vanaf 10 minuten regelmatig of de randjes niet bruin worden.
– Hoe kleiner de koekjes zijn, hoe korter de baktijd. De koekjes zijn klaar als de randjes krokant zijn en het midden nog zacht is.
– Laat ze volledig afkoelen, ook als je de koekjes hebt gebakken in de snoepjesvormen.
Optioneel: strooi er wat grof zeezout overheen.

De koekjes zijn 5 dagen houdbaar in een koekjestrommel of luchtdicht bakje.

Bento tip: Bak de koekjes in leuke figuren met onze Snoepjesvormen.

Choco fan? Dip de koekjes in pure chocolade of roer kleine stukjes pure chocolade door het beslag.

Menu
× WhatsApp Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday